zaterdag 15 april 2017

Mijn Stakenlijstje


Ik ben iemand die lijstjes maakt. Geen lijstjes om foto's in te doen, al is dat wel een leuk idee overigens (even opschrijven), maar lijstjes van dingen die ik wil onthouden. Van alles dus. Zodra ik het op papier heb gezet (en niet in mijn gsm, want die heeft dochterlief in gebruik) is het uit mijn hoofd en kan ik makkelijker alle klusjes afwerken, zonder chaos in mijn hoofd en zonder er een te vergeten. Of juist om ze te vergeten...


Ik maak, net als velen met mij, lijstjes van allerlei dingetjes:
  • Te-doen-lijstje/takenlijstje
  • Nog te lezen boeken lijstje
  • Huishoudelijke taken lijstje
  • Boodschappenlijstje
  • Creatieve ideeën lijstje
  • Goede voornemens lijstje
  • Doelenlijstje
  • Verlanglijstje
  • En mijn nieuwste lijstje: een Stakenlijstje!

  • voorbeeld lijstje

    De meeste lijstjes van hierboven zullen je wel bekend voorkomen. Maar heb jij ook een Stakenlijstje? Een Stakenlijstje is een lijstje waarop je taken zet die je vandaag eigenlijk op de planning had staan, maar die je eraf heb geschrapt, omdat je:
    * er gewoon geen zin in hebt
    * er geen tijd voor wilt maken
    * tijd voor jezelf nodig hebt
    * de andere klusjes meer mindfull wilt afhandelen
    * ..........................(bedenk maar wat)

    Maar je wilt ze ook weer niet vergeten. Hieronder een voorbeeld van mijn Stakenlijst. Ik heb er de meest onzinnige taken in gezet, omdat ik het juist leuk vind om iedereen zijn eigen Stakenlijstje te laten opstellen, zonder dat ze bevooroordeeld zijn van het mijne.
    Oke, hier is-tie dan ☺:

    Wat is jouw Stakenlijstje van vandaag?

    Have a beautiful day and enjoy every minute!

    Liefs,
    Vivian

    Geen opmerkingen:

    Een reactie posten

    Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.